Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Extra cuccok
 
Olvasnivaló
 
Para
 
Csak kíváncsi vagyok...
Indulás: 2004-05-04
 
Torrent Search
 
Játokok, web játékok
 
Videomegosztók
 
Online TV
 
próba
 
NOL próba
 


blog plusz próba
Friss bejegyzések
2009.07.23. 23:16
2009.07.23. 23:06
Friss hozzászólások
 
Lehet-e sokszor szavazni
a címben
lehet-e

igen
nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Pro
Pro : Adidasban nem büdösödik a láb

Adidasban nem büdösödik a láb

  2008.09.05. 11:55

Milyen márkákat ismernek a gyerekek? Hol és milyen médiumokat néznek? Hogyan hat rájuk a reklám? Az általános médiakutatásokból rendszerint kimaradó 8-14 éves korosztály fogyasztási szokásairól készített kutatást a Szonda Ipsos. Top 5 médiacégek, vágatlan vélemények márkákról.

A Szonda Ipsos egy sajtótájékoztatón ismertette a hiánypótlónak nevezett kutatás eredményeit, amelyben a 8-14 éves korosztály életmódját vizsgálták. A megkérdezett gyerekek több témakörben adtak választ, például az érdeklődési területükről, információforrásukról, kedvenc médiumaikról, fogyasztási és vásárlási szokásaikról, a reklámokhoz való hozzáállásukról, márkaismeretükről.

A beszélgetésen elhangzott, hogy a vizsgált korosztály alapvetően két csoportra oszlik. Ezt alátámasztotta Ranschburg Jenő pszichológus is, aki szerint a 8-11 még inkább a családhoz, míg a 12-14 évesek a barátokhoz kötődnek.

Nemcsak ebben mutatkozik meg a különbség a két csoport között, hanem az érdeklődési területük is más, továbbá eltérő az is, hogy honnan szerzik az információkat. A felmérés szerint míg a 8-11 évesek kedvenc témái: az állatok, autók, játék, mobiltelefon, sport és filmek, addig a 12-14 éveseknél csak az utóbbi kettő a jellemző, és inkább foglalkoznak divattal, számítógéppel, celebekkel, „csajozás/pasizással”, pletykákkal és zenével. A fiatalabbak főleg a szülőktől informálódnak, ezt követik a barátok, a hatodik-nyolcadik osztályosoknál apa-anya háttérbe szorul és elsőszámú forrássá válnak a barátok, valamint az osztálytársak. Ennél a korosztálynál már az újságok is számítanak.

Mindezt jól mutatja a kutatási beszámolóból kivett két idézet is: „Engem minden játék érdekel, legó robotokat össze kell építeni minden fajtának van valami képessége. Mindig megkérdezem Ákost, a legjobb haverom.” (8-11 év), és a „Sztárpletykák érdekelnek a legjobban, a Bravo Girl a kedvenc újságom, abban minden benne van, amire kíváncsi vagyok…” (12-14 év).

Médiafogyasztás
A gyerekek válaszai alapján összeállították a kedvenc médiumok listáját is, lebontva tévécsatornákra, lapokra, rádiókra és website-okra.


 

33 milliárd a gyerekek kezében
Gábos Zsuzsa médiakutatási igazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy a fogyasztási szokásokkal kapcsolatban egyre inkább számít a gyerekek véleménye a családban. Egy 2006-os amerikai kutatás szerint az élelmiszervásárlás 77 százalékába van beleszólásuk a gyerekeknek, ez az arány az autóvásárlásnál is magas, 54-63 százalék, Németországban pedig évente 6 milliárd euró van gyerekkézen.

A kutatás kitért az itthoni helyzetre is, kiderült, hogy a havi átlagos 3300 forintos zsebpénz alapján a 8-14 évesek összesen évente 33 milliárd forint felett rendelkeznek. Ehhez pedig hozzáadódik az, hogy a magyar gyerekek is beleszólnak a családi vásárlásokba.


(Milyen mértékben hallgatnak a véleményére otthon az alábbi termékek vásárlásánál - %)

Gyerekek a márkákról
A korosztály márkaismeretét is kutatta a Szonda Ipsos, a gyorséttermek teljes ismertségét 98 százalékkal a McDonald’s vezeti, ezt követi a Burger King 76 százalékkal és a megkérdezettek fele tudott a Pizza Hutról.

A vásárlói tudatosságra is kíváncsiak voltak a felmérés készítői és kiderült, hogy a gyerekek olyan dolgokat szeretnek vásárolni, amiket már ismernek és tudják, hogy jó a minősége. A vizsgált korosztályban a megkérdezettek  egyenlőségjelet tettek a márka és a minőség közé. Ráadásul tudatosan is vásárolnak, mert 57 százalékuk általában előre eldönti, hogy mit akar venni.
 

Néhány idézet a kutatásból:
 
„Én szeretem a márkás dolgokat, mert az tetszik, meg azt mások is megnézik”
 
„A márka a minőséget is jelenti. Egy Nike cipő az minőség. Ha ránézek egy Puma cuccra akkor látszik, hogy az minőség”
 
„Fontos mert ha kínai márka az könnyen tönkre megy. Azok nem olyan szép ruhák. Nem is érdemes bemenni ezekbe a boltokba. A márkás üzletekben jó minőséget árulnak.”
 
„Cipőben fontos a márka. Adidas, Nike. Azért fontos, mert ebben nem lesz büdös az ember lába.”
 

Módszertan
A gyerekeket szülői jelenlét mellett kérdezték meg saját otthonukban, CAPI – laptopos – módszerrel. A kérdőívek közös kitöltése félóra volt, ezt követte tízpercben a szülői kikérdezés. Önkitöltős napló is maradt a gyerekeknél, amelyet egy héten keresztül töltöttek tartalommal. Az anyagok szakmai összeállításában gyermekpszichológusok segítettek.

A felmérést az Omnicom Media Group (OMG) és az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) is támogatta.

http://www.kreativ.hu/cikk.php?nl=2590&id=22435&aai=0&s=0

 


 

Delicious Bookmark this on Delicious

Bookmark and Share

 
Info
 
Szórakozás
 
Progik
 
Vásárlás
 
Tudás
 
Driver
 
Mobil
 
DVD
 
Podcastok
 
fb

Megosztás

 
Tartalom

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza