Tartalom
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Extra cuccok
 
Olvasnivaló
 
Para
 
Csak kíváncsi vagyok...
Indulás: 2004-05-04
 
Torrent Search
 
Játokok, web játékok
 
Videomegosztók
 
Online TV
 
próba
 
NOL próba
 


blog plusz próba
Friss bejegyzések
2009.07.23. 23:16
2009.07.23. 23:06
Friss hozzászólások
 
Lehet-e sokszor szavazni
a címben
lehet-e

igen
nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Pro
Pro : A rádió elad és márkát épít

A rádió elad és márkát épít

  2008.11.27. 16:56

A rádió jó napot csinál, a tévé izgalmat nyújt, az internet pedig a kapcsolatteremtés örömét teremti meg. Emellett a rádióban hallható reklámok hatás/visszaidézés értéke a legjobb – derül ki a Sláger Rádió által megrendelt Szonda Ipsos kutatásból.

A szeptember-októberben, 650 fős mintán végzett kutatás arra volt kíváncsi, hogy melyik médium alkalmasabb leginkább a márkaépítésre és az eladásösztönzésre, valamint konkrét multimédiás kampányok esetében mennyivel növelte az aktivitás hatékonyságát a különböző csatornákon való hirdetés.

A kutatásról készült szűkszavú, A rádió a legszemélyesebb médium címmel ellátott sajtóanyagban az áll, hogy „minél magasabb egy rádió márkaértéke, minél szorosabb a közönség és a médium kapcsolata, annál magasabb az itt elhelyezett reklámok visszaidézése”. A rádióknak tehát érdemes saját imázsukra energiát fordítani.

Vigasztal a rádió, de nem tanít
A Kreatív Online-hoz eljuttatott kutatási prezentáció árnyalja a képet. Kiderül belőle, hogy a vizsgált médiaeszközök közül a megkérdezettek szerint a rádió javítja a kedvet, vigasztal és jó napot csinál, ugyanakkor a a tudás fokozásában nem őt választanák, és kevésbé nyújt izgalmat.

Ellentétben a televízióval, amely éppen e két utóbbi kritériumban erős, valamint megnevetteti és szórakoztatja az interjúalanyokat. A tévé azonban nem segít a jókedvre derülésben, problémamegoldásban és kapcsolatteremtésben kifejezetten gyenge. Az internet fő erőssége viszont épp e két utóbbi; megnevettetni, vigasztalni, kedvet javítani azonban kevésbé képes a megkérdezettek szerint. A nyomtatott sajtótermékek minden kategóriában rosszul szerepeltek.

Sörre a rádió, mobilra a print való
A kutatás szerint a különböző kommunikációs csatornákon futó reklámok közül a rádiókban hallhatók hatás/visszaidézés értéke a legjobb. A söröknél és az autómárkáknál egyértelműen a rádió mutatta a legjobb arányokat, míg a legkevésbé használhatónak a sör esetében az indoor, az autómárkáknál pedig az online mutatkozott. A mobilos hirdetések leginkább a nyomtatott sajtóban működnek, míg a POS-kihelyezések a legkevésbé hatékony csatorna a kutatás szerint. A tévé mindhárom kategóriában a leghatásosabbnak mutatkozott, ugyanakkor rajta futó reklámokra nehezebben emlékeztek a megkérdezettek.

A válaszadók szerint a rádiót erősebben is lehetne használni a kampányok során, amiben a prezentáció szerint közrejátszik az is, hogy a rádiós reklámok kevésbé zavarók, mint a tévében futók. Ehhez képest a cégek a televíziós reklámokra fordított összegek csupán töredékét költik rádiós megjelenésekre.

A kutatás egyik konklúziója szerint a rádió nemcsak eladásnövelésre, hanem márkaépítésre is alkalmas médium.

http://www.kreativ.hu/cikk.php?nl=2735&id=22928&aai=0&s=0

 


 

Delicious Bookmark this on Delicious

Bookmark and Share

 
Info
 
Szórakozás
 
Progik
 
Vásárlás
 
Tudás
 
Driver
 
Mobil
 
DVD
 
Podcastok
 
fb

Megosztás

 
Tartalom

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG